måndag 21 oktober 2013

Bananpannkaka med varma amerikanska blåbär!

Från en helg i Göteborg med en hotellfrukost där det serverades varma nygjorda plättar, som jag inte kan äta för att det är vetemjöl i dom så kände jag för det ikväll när jag kom hem...så nu ligger jag i soffan mätt efter att ha ätit den här portionen....och min mellersta tonåring som fyller 14 nästa vecka kom nyss och sa... - Du!!!! Det där var riktigt gott!!! Kan inte du göra en matlåda till mej i morrn??? Nja... Tror inte det... Han får nog faktiskt vänta tills jag slutar jobbet i morrn 😉 

Dom är i alla fall hur lätta som helst att göra...

Recept:

1 banan
2 ägg
Kokosolja

Börja med att mosa bananen, knäck äggen över bananen och vispa ihop det till en smet.
Jag har ju turen att ha en riktigt gammal instekt plättlagg som jag använde. Smörj lite med kokosolja och stek som vanliga plättar.



Snabbt, enkelt och suveränt gott som serverades med varma stora Amerikanska blåbär och med favoritprogrammet för tillfället på tv:n ...Dessertmästarna!! 



Enjoy!

Kram A-L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar