söndag 10 februari 2013

Snabbmat = färsbiff med rivna morötter, blomkålsris & Haricot verts!

Snabbmat såklart men inte vilken mat som helst!

Har spenderat 2 timmar på gymmet idag och mitt mål med all min träning är ju att få en så allsidig träning som möjligt...så idag blev det Sh'bam 45 min, hann med lite utfall med skivstång ( och I'm back med 10 kg vikterna på ) trx band och lite mage = 25 min styrka och för att avsluta allt ett pass med mediyoga 1 timme!

Så tillbaka till snabbmaten... Är såklart hungrig som sjutton efter det här och maten måste gå snabbt så idag blev det biff med rivna morötter, blomkålsris, Haricot verts och en sås med lök & vitlök!

Tid:...22 min 46 sek tog det att göra... Hur mycket annat hinner man fixa att äta på den tiden?

Recept:
150 gr köttfärs ( 2 biffar)

1 riven morot
1/2 tsk himalayasalt
1/2 krm svartpeppar
2 puffar chilikrydda
Ca 2 msk vatten
1 tsk kokosolja

Blanda ihop allt och och stek i kokosoljan

Blomkålsris:
1/4 färskt blomkålshuvud
Riv blomkålen grovt på ett rivjärn, koka upp vatten i en kastrull, tillsätt lite salt, häll i blomkålen
Och låt ligga i ca 20 sek ( beror på vilken konsistens du vill ha) häll av vattnet och klart!

Koka samtidigt upp lite vatten till Haricot vertsen, häll i dom i vattnet och låt koka i ca 3 min.

Enjoy!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar