tisdag 12 februari 2013

Semlor och glutenfri pasta!

Fettisdagen och jag önskade att jag hade lärt mej baka bättre så jag hade kunnat gjort egna semlor ...men nu fick vi nöja oss med ICA maxi semlor, ja inte jag, jag nöjde mej med sempers glutenfria pepparkakor och dom är suveränt goda!!

Killarna valde choklad och mamma mandelmassa.

Sen kom vi till dagens middag och så här ser barnens tallrik ut!... Jag kan ju inte styra över deras mat hela tiden men jag kan byta ut saker till nyttigare alternativ så här är det pastan ... Sempers glutenfria! Man märker verkligen ingen skillnad förutom att man inte blir "tungt" mätt!

Ett tips! Om man nu vill äta nyttigare och ser det som en kostförändring så börja med en sak i taget, byt ut en grej åt gången ... Det kan lätt bli kaos i huvudet annars och man kommer av sej helt!

Kram A-L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar