måndag 4 februari 2013

Hur är en perfekt kropp? Soma move - Träningen jag letat efter!!



Sträck dej stark!! en holistisk fysträning på matta, utan redskap och för er som inte är så insatta så menar man med holistisk - helheten....och det är ju helheten jag är ute efter, inga snabba quickfix...utan helheten i både träning,kost och mental hälsa..





En perfekt kropp är enligt grundarna till soma "En balanserad smärtfri kropp som rör sej obehindrat i fullständiga rörelsebanor". låter ju helt perfekt och precis vad jag vill ha...inte för smal utan lagom och "strong is the new skinny" är ju såklart det man vill vara tillsammans med rörligheten och smidigheten i soma så nu vill jag bara att gymmet ska få upp ögona för den här träningsformen så jag kan börja med det.

Hade inte tänkt skriva nåt inlägg idag eftersom jag hade bestämt mej för en vilodag från träning och nedkoppling från dator här på kvällen men började läsa artikeln om soma och kunde inte låta bli att googla lite på hemsidan också sen var det kört och här kan ni läsa mer  http://somamove.com/

Himla drygt med vilodagar när man känner att man hade haft lite xtra att ge idag och allrahelst när man hittar nåt intressant om träning men i morrn är en ny dag och ny träningsdag...efter ett besök hos tandläkaren igen...

Sweet dreams / A-L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar