söndag 14 oktober 2012

Zucchini Lasagne med köttfärs & rivna morötter!

Idag har jag överträffat mej själv igen! Sparade dom gröna kanterna på zucchinin den här gången så killarna var lite misstänksamma men jag förklarade att de här har vi ätit förut och ni tycker att det är jättegott!
Jag bytte också ut halva köttfärsen mot rivna morötter... Då blev de ju ändå mindre kött i så de blev en bra kompromiss...och supergott!

Köttfärssåsen:
Ca 300 hg köttfärs
3 finrivna morötter
1 liten gul hackad lök
1 vitlöksklyfta hackad
1 tsk kokosolja
3 msk ajvar relish
2 msk äppelcidervinäger
1 msk worcestershiresauce
1 msk gluten/vetefri soya
1-2 dl gott i maten
Himalayasalt,svartpeppar,paprika

1 zucchini hyvlad i tunna skivor med osthyvel
Spenat
Fiore sardo

Varva zucchinin med gott i maten, spenat och köttfärsen, avsluta med ett lager riven fiore sardo.
I ugn ca 20 min på 200 grader

3 kommentarer:

  1. Shit Pomfritt!
    Ser gott ut.
    Tar den :)
    Vad är gott i maten? Vin??

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha..."Gott i maten" är som en mjölkfri matlagningsgrädde, 15% och lite tjockare som är suverän att använda :)

      Radera
  2. Tack!! vad kul att mina recept nått er!...jag har ju inte bloggat så länge så då känns det såklart xtra roligt!
    Jag har lagt till länken!
    Kram A-L

    SvaraRadera